Brandstofpompfilters
De brandstofpomp voorziet de motor via een inspuitpomp of rechtstreeks via de injectoren van benzine of diesel. De brandstofpomp bestaat uit een elektromotor die twee rotoren aandrijft. Door het draaien van deze rotoren wordt brandstof uit de tank gezogen.
Daarom is de pomp geïntegreerd in een in de tank ondergedompelde module. De brandstof wordt via een voorfilter in een inlaatleiding gezogen en wordt door de pomp het brandstofsysteem in gepompt. De module bestaat uit een elektromotor, een rotorpomp, een pulsdemper en een overdrukklep om schade door overdruk te voorkomen. De pomp werkt met een constante druk van meestal 2 à 3 bar om de motor zonder onderbrekingen van een optimale hoeveelheid brandstof te voorzien en om lucht in het brandstofsysteem te voorkomen. Bij dieselmotoren fungeert de brandstofpomp als opvoerpomp om ervoor te zorgen dat er voldoende brandstof aan de hogedruk-brandstofpomp wordt geleverd.
De hogedruk-brandstofpomp kan geen dieselbrandstof uit de tank aanzuigen. Het is belangrijk dat de brandstoftoevoer naar de hogedruk-brandstofpomp constant is zodat deze de brandstofdruk op het juiste niveau kan houden. 400 onderdeelnummers voor een dekking van 70% van het Europese wagenpark. Het assortiment bevat zowel traditionele als moderne technologieën: mechanische brandstofpomp, module, inline-pomp, vlotter, voor diesel- en benzinemotoren. Het assortiment is 100% Valeorigin en voldoet aan de strenge OE-specificaties en -productiekwaliteitsnormen.